fredag 22 september 2017

SKÖRDETIDER- ALLT PÅ ETT FAT!

God morgon fredag!
Nu är väl hösten verkligen här? Ett hösttecken för mig är skördetider o den underbara äpple sorterna man nu kan frossa i. För mig som inte har trädgård får jag njuta av de stunder jag har i Paradiset där vi njuter av att plocka äpplen till desserten, örter ifrån landet o solmogna fikon till osten.
Ni som har ett land eller massa härliga odlingar njut nu av att plocka in, mer närodlat än det kan det inte bli!
Passa på och ta in allt vackert som finns kvar i trädgården o gör en magisk höstbukett på bordet, större desto bättre!
Ett stående höst tecken för mig är den årliga äpplemmarknaden i Kivik. Nu i helgen kan ni njuta av goda delikatesser o missa inte årets äppletavla. Vad blir årets motiv? Här har ni programmet för helgen.
Njut av er fredag här står fix i vardagsrummet på schemat, så skönt när det blir klart.
Glöm inte mysa!
Kram Anna

Inga kommentarer: