torsdag 22 juni 2017

OLIKA MIDSOMMARKRANSAR.

God morgon!
I morgon är det midsommar o snart vänder vi bilen mot paradiset Brantevik.
Vi har bjudit dit lite vänner o skall ha en mysig traditionell midsommar med allt som ingår. Därför måste jag även få tid att plocka blommor o binda min egna krans...ingen midsommar utan krans.
Det har blivit lite olika under åren...behöver inte vara så komplicerat.
En enkel krans av endast en blomsort.
Jag brukar bara göra små buketter som jag lägger efter varandra o virar med sy eller märltråd.
Vill man göra en riktigt bra o hållbar midsommarkrans så se bilderna o beskrivningen nedan.
Använd vad du kan hitta i trädgården eller runt omkring där du bor...det enklaste är det vackraste, tycker i alla fall jag.
Sist men inte minst en liten hälsning i från en kransprydd Anna.
Önskar er alla en helt underbar midsommarhelg o njut av varandra o ledigheten.
Glad midsommar!
Kram Anna
 
 
 

Inga kommentarer: