söndag 29 januari 2017

VÅRT SOVRUM...

...nu ännu mysigare!
Har helt glömt bort att visa er hur fint vårt sovrum blev med sängavel o ny (gammal) lampa.
Sänggavel är från Ellos Hem o passade perfekt in då den hängs på väggen i stället för att gå hela vägen ner...millimetrana i detta rum är viktiga för rymden. Visst blev det snyggt!
Gillar det ombonade o mysiga känslan, så här såg det ut innan. Kolla in om ni är nyfikna på en riktig före o efter. Fint det med, men inte lika mysigt!
Detta är mitt favorit rum i lägenheten o är så glad att jag har följt min inspirationsbild som jag la i min inspirationsmapp långt innan vi hittade lägenheten. Tycker ni att jag har lyckats?

När dottern till damen under oss skulle flytta ut det sista kom hon upp med denna funkis lampan o undrade om det var något jag ville ha...o det ville jag absolut. Den rundar av o balanserar upp så fint mot alla fyrkantiga garderober. Balansen är så viktig i ett rum. Tyget skall bytas med stommen är så fin har häng ti lägenheten sen 1958...imponerade!

Vårt sängavel är i beige men finns även i svart/brun o ljusgrå o i lite olika storklekar. Kolla här!
Nu dags för tårtkalas med familjen, ha en fortsatt underbar söndag.
Ha det bäst!
stor kram Anna
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Googlar runt på sovrum då jag håller på att inreder vårt extremt lilla sovrum och ser att du gör något liknande som jag tänkt :) Ville bara kolla var du köpt garderoberna ifrån? Luckor både de där uppe och nere? Ca vilka mått har du på dem?

Mvh
/Stina

Anna Inreder sa...

Hej Stina!
Vad kul att du gillar vår kavadratsmarta lösning, för mig är dold förvaring A-O.
Vi har köpt garderoberna på Kvänum, tror att det är en kökslucka.
De två stora på sidorna år 80 breda, även skåpen ovan, med 30 höga.
Ett skåp i mitten där uppe är 60x30.
Hör v dig om det var ngt mer.
Ha en bra dag,
Anna

Anonym sa...

Hej!

Tusen tack för svar Anna! Var lite rädd att du inte skulle se mitt inlägg men är väldigt tacksam! :)

Ha det fint! :)