söndag 15 januari 2017

VÅR HELG...

 ...på underbara Orrviken!
Vi åkte upp i fredags och stanna hela helgen.
Vi kände oss hemma direkt o njöt av brasa, tända ljus o gott i glasen.
Kaxigt av underbara lilla Krusa att lägga sig o koppla av på denna fäll...lite läskigt!
Det är vårt underbara kortgäng som skall vara tillsammans o njuta av naturen, kortspel o massa god mat o dryck.
En perfekt helg helt enkelt!
Första kvällen bjöds det på biff bourgogne o lite för mycket att dricka, men ingen skulle ju ta taxi?
Efter en god nattsömn o mysig lång frukost tog vi en långtur o avslutade den med att grilla korv o mysa runt den öppna elden.
Rena rama scoutträffen!
Orrviken är en gammal jaktstuga från 1918, som har varit i familjen Ohlssons ägo sen 1999.
Blir så varm i själen när jag är här uppe, här får jag fram massa underbara minnen från min barndom med mina föräldrar o härliga midsommar helger med Mats o barnen.
Så kul att vi äntligen fick ihop en helg här uppe!
Kolla in denna perfekta o mysiga inredning. Kan det bli mer passande?
Morgonljuset var magiskt o jag var tvungen att ta fram kameran.
Sista morgon tog vi en välbehövlig tur ner till sjön för en sista nypa luft.
Vilken helg, detta måste vi göra om!
Maken o jag avslutade vår smålandsvistelse med ett besök på IKEA MUSEET i Älmhult, vilken hit så intressant, givande och inspirerande.
Väl värt ett besök! Kommer visa mer efter Formex, som jag åker till på tisdag.
Inte alla som får vara med på årets Ikea katalog, nyfikna??
Så kul ide!
Njut nu av din söndagkväll.
Stor kram Anna
 

Inga kommentarer: