tisdag 12 maj 2015

EGENFÖRETAGARE?

 God förmiddag!
Får ofta frågan hur jag orkar vara egenföretagare o aldrig vet hur mycket eller lite jag kommer att ha att göra, eller när jag är ledig, jobba helger eller hur mycket jag tjänar etc. För mig är det detta som är tjusningen med att vara egenföretagare...att aldrig veta vad nästa månad skall ge. Att välja o känna in o våga hoppa på lite allt möjligt! Älskar att själv få bestämma över min tid o själv få bestämma om jag skall jobba hela natten eller ta en ledig morgon för reflektion, PW eller bara vara. Jag älskar mitt jobb o skulle kunna jobba alltid!
Att få lov o blanda mina dagar med det jag älskar att inspirera, skapa o föreläsa om det jag kan o brinner för.
Träffa nya kunder nästa varje dag o samarbeta med ljuvliga människor som är lika kreativa o hungriga som jag.
Att ena dagen vara inne o skapa, inspirera o nästa dag ute o bygga nya härliga avkopplande gröna rum o bli skitig om naglarna.
 Men framföra allt att fånga dagen med glädje o njuta, det är livet på en pinne, enligt mig!
Så stanna upp tänk efter, gör du det du vill o älskar?
Det gör jag o är så tacksam att jag kan o har möjlighet.
Ha en ljuvlig dag, nu över till det negativa...bokföring?
Stor kram Anna

2 kommentarer:

Emmi - explorista.se sa...

Låter underbart, även om det förstås är kämpigt i början. Kan du inte berätta om hur du började, hur du hittade kunder osv?

Tack för inspirationen!

Anna Inreder sa...

Hej vännen!
Jag jobbade som konsulent på Living and Room o startade en blogg, på så sett hittade jag kunder o kunde marknadsföra mig själv o vad jag kunde erbjuda!
Lycka till!
Med vänlig hälsning
Anna