onsdag 25 februari 2015

TRÅDGÅRDSTRENDER 2015.

Hej denna onsdag!
Nu börjar det klia lite i mina fingrar...o planeringen av hur o vad som skall få komma in i min trädgård. Min favorit bland 2015 års trädgårdstrender är nog en mix av Sagosommar o Hotellkänslan. Vill ni veta lite mer om årets trender så skrolla ner.

Sagosommar
Sagosommar är en romantisk trend och en dröm om den blomstrande, kravfria trädgården där naturen får bestämma och årstiderna får ta plats. Blommande krukväxter i pudriga pasteller är ett säkert kort och vi värdesätter odlingskunskapen hos våra svenska odlare. Låt fantasin flöda!


Hotellkänsla
Klassiskt, exklusivt och elegant – det är nyckelorden i trenden som döpts till Hotellkänsla. Det ska vara ombonat men stramt. En härlig blandning av vackra föremål, antika fynd o glimmande inrednings detaljer i vårens all metaller. Det är i denna trädgården man skall fina ro o bara njuta!

 

Välkommen till tropikerna
I trenden Välkommen till tropikerna passar växter i starka och glada färger in. Vi bygger på höjden och jobbar gärna med krukor och korgar som är av material som har en naturlig touch. Det är växterna som får stå för färgen och vi blandar friskt så resultatet blir vilt och busigt. I denna trend är en grönskande ampel ett måste!
Trenden är inte min personliga favorit men den tar mig direkt tillbaka till min härliga Indien resa för några år sedan. 
Vilken är din favorit!
Vill du läsa lite mer ingående om trenderna, kika då in på Blomsterfrämjandet sida.
Ha en fortsatt bra onsdag!
Stor kram Anna 

Inga kommentarer: