fredag 15 augusti 2014

MINA FAVORITER!

 Äntligen fredag o snart helg!
I dag tänkte jag visa lite av mina favoriter från Formex, kanske blir lite tjatigt, men ni är många som har undrat! Efter en god o inspirerande pressfrukost med både höstens/vinterns trender o färger gick jag ut i vimlet av utställare. Första stoppet blev hos en stor favorit The Traveling Band från Danmark. Deras kollektion är väldigt enkla, jordnära naturtoner o så där lagom bohemiska som jag gillar, med en liten touch of glam!
Tvära kast blev det när vi besökte 10-gruppen o söta Ulrika från Plodder, här snackar vi grafiskt, väldigt stilrent o modernt...svart o vitt även här!
 Första pressvisningen blev hos GENSE o deras fantastiska  svarta bestick designade av Monica Förster och mycket annat snyggt!
Kählers vaser har vi sett på Instagram tillräckligt nu tycker jag personligen, med dessa nya ljusstakarna hade jag inte haft något emot att ha i min fönsterkarm. Även en ny kontorsserie i softa smutsiga pasteller var en favorit.
På mässan sist var Oscar o Clothilde min stora favorit, vet inte om det är de staka färgerna som gjorde mig lite besviken, men ändå en favorit när det kommer till den sobra o eleganta stilen!
Mötet med DBKD kan bli spännande nyheter under hösten. Montern full av vackra o enkla föremål som skapar det där lilla extra i inredningen, ni känner väl igen Bubbelvasen? Så rätt enligt årets trender!
 Maffigt, magiskt o så snyggt, en mycket lite del av Artwoods fantastiska kollektion. De har verkligen fattat hur man skapar vacker o personlig inredning med lite med stort än massa små plock!
Ännu mer svart o vitt bjöd Ylva Skarp på, hennes nyheter från i år var handukar o porslin i 4 nya grafiska motiv.
 Min hovleverantör på smycken Piplos Bazaar, har nu även gjort lite inredning i form av askar, papperskorgar/lyktor, skinnpuffar etc. Även här svart o vitt, men med en tydlig o elegant touch av glitter o metaller.
 Mässans stora favorit blev PB HOME, hade kunnat ta med allt hem, de hade bytt ut mycket av det svarta o vita mot, behagliga pasteller, dova metaller o det svarta trämöblerna hade mjukats upp med ett underbart träslag av en mörkare ek som kommer skapa en mjuk o härlig värme i hemmen. Även här många vackra solitärer i form av krukor, speglar, krus o gigantiska lyktor.
Odd Molly stod nog för den coolaste  montern...Sova under bar himmel på en söderhavs ö?? Tillhör inte mina favoriter men imponerad o inspirerad av deras coola sätt att presentera!
Happy Days var det även i år i RICE montern...party med glitter o färg!
Denna gången var det väldigt lite jul tyckte jag, här visar jag det bästa enligt mig! Ett kollage från The Traveling Band, PB Home o Accantus. Accantus har en fantastisk kollektion med lyktor o massa andra rustika ljuvliga inredningsdetaljer, mycket av detta kan ni redan hitta på Slättarpsgård. Hoppas att er fredag har börjat på bästa sätt, här vankas det snart middag sedan OPEN SKY med mitt hjärta!
I morgon blir det hösten o vinterns trender, hoppas vi ses då!
Kram Anna

Inga kommentarer: