torsdag 5 juni 2014

EN LITEN BIT AV VÄRLDEN....


...PÅ ÖSTERLEN!
När ni läser detta sitter vi i bussen på väg ut på äventyr med 25 inrednings intresserade som ville följa med till Petras o mina smultronställen på Österlen. Första stoppet på resan är på Kabusa Design hos underbara Johanna o Dijon o sist ut min absoluta favorit Apotekarensträdgård i Simrishamn, där vi skall njuta av en god kopp/kaka och lyssna till Peter Englanders tips o idéer för den perfekta medelhavstädgården. Så här presentera han sin oas "Här i vår medelhavsoas kan du känna doften av soliga lavendelsjok och grekiska madonnaliljor, lata dig i skuggan under blåregnspergolan, smaka på solvarma persikor vid den varma tegelfasaden, lyssna på porlet från den andalusiska fontänen och njuta av prunkande fikonträd, fuktiga vindruvsklasar och soliga olivträd."
Visst är det något speciellt över medelhavskänslan, ljuset, växterna... längtar efter att får lära mig mer o att få skapa min egna oas.
Nyfikna på hela schemat...kolla då här och vill ni hänga med under hela dagen så vet ni var jag finns!
Glöm inte hissa flaggan i dag o njuta lite extra av vårt vackra land!
I kväll blir det grillning, kubb o gott vin med bästa vännerna!
Ta vara på dagen o njut!
Kram Anna

Inga kommentarer: