onsdag 21 maj 2014

ORDENTLIGT FRÅN BÖRJAN!

FÖRE

 EFTER
Hårt och slitsamt arbete...men n u kan vi bara sätta oss tillbaka o njuta! En ska som jag gärna vill dela med mig av är att göra det ordentligt från början. Detta gäller inte bara trädgården utan allt inom inredning o fix i hemmet.
Det kanske tar lite längre tid, är jobbigare o framförallt lite dyrare... men jag lovar ni får igen det!
När vi flyttade in för snart 17 år sedan ville vi få en trädgård så fort som möjligt. Barnen var små o det var gräsmattan som då kom i fokus, men gud vad jag har ångrat det många gånger!!
Varje gång man ser att ogräset o kirskålen tar överhand förbannas jag av att jag inte gjorde det ordentligt från början med täckduk o tog bort gammal jord o la i ny fräsch!!  Visst var det vackert o lummigt, men omöjligt att hålla efter innan. Nu har vi snart gjort om alla rabatter o den ni ser på bilden blev den sista!! Nu kan vi bara plocka något ogräs här o där, vi bor ju på landet så mycket skit flyger hit från åkrarna. Sista åren i vårt underbara hus skall vi bara njuta av en mycket mysigt, lummig o personlig trädgård, men nu är den enkel att sköta också!
Bild för bild:
  •  Grävde upp den gamla rabatten, tog bort allt utom min fina salvia buske. Tillförde massa ny jord o sedan täck duk ovan på.
  • Tog hål i duken o planterade alla nya växter, vattnade rejält i flera dagar. Sedan var det dags för stenen, valde samma sort som vi har runt huset en lite rundare Sjösten i en varmare toner, tror den hette gulbrun mellan Sjösten!
  • Sedan var det dags att lägga gräsmatta i alla nya svängar o vrån!
  • Sista piffet med betong o lite gamla loppis fynd...nu kan vi luta oss tillbaka o njuta av vår ljuvliga oas.
Nej, nu tillbaka till dagens arbete under parasollet med benen i solen. Vill få lite färg innan lördagens stora fest på Råå. Då skall vi fira en ny 40 åring med middag dans o massa glad skratt!
Njut av dagen o det underbar vädret!
Ses i morgon!
Kram Anna

Inga kommentarer: