måndag 17 mars 2014

BOTKYRKA SATT SOM EN SMÄCK!







God morgon denna nya veckan!
Vilken underbar helg vi har haft, en sådan där slapp o fix helg som ibland är så välbehövlig. Tänkte visa er lite vad vi hann med i Ludvigs rum.
Ända sedan Ikea visade denna nya hylla BOTKYRKALivet hemma så tänkte jag direkt, det vore något för Ludvigs rum.
Jag får ofta frågan om vad man skall tänka sig när det kommer till barn o tonårsrum, för mig är det absolut viktigaste bra förvaring!
 
Bra punkter att tänka på till ett lyckat rum:
  1. Bra förvaring o lär barnet att plocka undan från den är små, jag lovar det går!
  2. Enkla färger inte för mycket mönster, barn vill också förändra efter smak o ålder och deras leksaker o annat har så mycket färg i sig att det oftast räcker med det.
  3. En mysig säng där barnet känner sig trygg. Placera inte den direkt under ett fönster om du inte måste, ha i så fall en bra sängavel. Att ha sängen som Ludvig har den är inte det bäst i heller men han älskar det o vill även använda den som en soffa när han o kompisarna spelar Fifa!( tog bort bena föra att skapa lite bättre rymd)
  4. Ha så lite elektricitet i närheten av sängen, så får du en behagligare o djupare sömn. Ingen kan må bra av att ligga bredvid sin mobil, dator etc.
  5. Skapa personlighet med några favorit saker, minnen etc. Lyssna på barnet, vem är de, vad vill de ha??
  6. Sätt färg på sådant som är lätt att byta ut, barn ändrar sig hela tiden....tror detta är 5 gången vi ändar i Ludvigs rum.
Passa på att gå ALL IN när barnen är små...det gjorde jag o det var helt underbart! Nu är det annat som hägrar i Ludvigs rum skall det vara fotboll, golf o FIFA 14...inte mina favoriter direkt o i Julias är det glamour, killar, mode o smink som gäller. Jag älskade verkligen deras baby rum...helt ljuvliga, en som har gjort ett riktigt drömrum för en liten kille är Jannice...Nyfikna?
Nu dags för möte på Slättarpsgård.....njut av dagen!
Kram Anna
 

Inga kommentarer: