lördag 12 oktober 2013

MARITIM...





...SIMRISHAMNS PÄRLA!
Förra fredagen var jag och mina blogg tjejer inbjudana till lunch på Maritim i Simrishamn. Fredrikshamnspätta är en av deras parad rätter och även min favorit, men att bli bjuden på en underbar toast Skagen och fiskwallenbergare är inte helt fel det i heller! Vi satt länge i denna ljuvliga miljö nere vid Simrishamns hamn tillsammans med ägaren Henric och njöt både av fantastisk mat och dryck. Vi fick även en rundtur  på hotellet som ligger strax ovanför restaurangen. Alla hotellrum är varsamt inredda med en blandning av design klassiker, norrgavel och accentfärger. I Maritim ingår även anrika Tullhuset som i dag fungerar både som hotell och konferensanläggning.
Maritim blev även Sveriges första kramcertifieradehotell, ett samarbete som de har gjort med Ingrid Berner ägare av Rugs for Hugs.
Min kära vän och samarbetspartner.
Har ni inte varit där, så kan jag varmt rekommendera denne pärla.
Ät en god lunch, en lite getaway med mannen/frun eller en kommande konferens??
Här hemma myser vi runt och bara njuter av en lugn och skön lördag, men i kväll blir det fest och klackarna i taket!
Ha det toppen o fånga dagen!
Kram Anna
Bild 1 av addsimplicity, 2 och 3 Maritims hemsida.
#Österlen #Brantevik  #Annainreder  #tips #inredning

Inga kommentarer: