söndag 21 juli 2013

Borta bra men hemma bäst!

Igår började vi dagen med ett härligt strandhäng med massa
 goa människor, kaffe, kanelbullar och allt som har stranden till.
Blev även bjuden på ett gott glas vit martini, godare än vad jag trodde!!
Väl hemma igen på torpet mitt sommarparadis som barn ,
 som nu ägs av mina två kusiner Adam o Andy.
Detta är lillstugan som är vinterbonad. Stor stugan är den
 äldsta och fantastiskt vacker vit putsad skånelänga med dubbeldörr,
grå blå fönster o stråtack etc.
Det blev rosé och chips och dippa och ännu mer mys!
Mina kusinbarn Malva 4 år och Jack strax över ett.
Riktiga Stockholms ungar men som älskar Skåne!
Nostalgin var hög, här på dessa ängar har jag sprungit
 runt i nattlinne på sommar morgnarana,
blivit jagad av tjuren och trampat i koskit....härliga minnen!
Fläskfilé, min matiga sallad och ,massa gott rosé
 och chimichurri, vi satt länge och bara njöt av
 en helt underbar kväll!

Nu har vi kommit hem till vårt lilla torp i Vellinge igen.
Denna veckan skall det planeras inför Laxacuppen och så skall
 vi måla vardagsrumsgolvet....längtar att kunna visa er resultatet!
Njut av denna fantastiska sommar, nu blir det rödvin och en god
Stor kram
Ann

Inga kommentarer: