onsdag 10 april 2013

DAGENS BOKTIPS!


REMAKE IKEA för ett tag sedan sprang jag på denna boken. 
Gör om, förnya och förläng livet på din Ikeamöbel!
Trodde först att detta inte var något för mig, då jag oftast är för lat för att göra om saker. 
Men jag hade fel, så många bra tips och idéer samlat i en och samma bok. 
Beundrar alltid de som tar sig tid och gör om möbler etc.
Jag hoppas verkligen att trenden om att återanvända möbler RE-FRESH, äldre saker
 skall bli större och att vi börjar se varje möbel eller inrednings detalj med möjligheternas ögon.
Mina 5 favoriter/tips från boken:
 Bygg upp barnsängen på expedithyllor som skapar mer golvutrymmer och en spännande säng.
 Trött på din gamla soffa, byt ut soffbenen och måla dem i olika färger eller sätt en helt ny klädsel.
 Gör om pinna stolen till en härlig gunga, måla den i barnens favorit färg!
Ta vara på dina gamla köksstolar gör om den till....
 någon stans att hänga kläderna, visst är detta hur coolt som helst!
Till sist möjligheternas möbel MALM, vi har många, fräscha upp dem med lite färg eller washi tejp!
Hoppas ni känner er sugna på boken......lovar ni blir inte besvikna!
I dag skall man skapa en välkomnade entré/ hall, bilder kommer senare!
Ha en toppen dag!
Kram Anna

Inga kommentarer: