tisdag 8 mars 2011

Världens godaste och......

..........snabbaste Laxrätt du kan göra!
I den stressiga vardag som många lever i kan det vara underbart att få lite tips på snabba och goda rätter, ELLER?

Köp 4st laxfiler, frysta eller färska. Lägg dem i en ungfast form med lite citron olja i botten av formen.

Blanda en matlagnings grädde med 1/2 dl pesto och lite citron peppar. Lägg även lite pesto ovan på laxbitarna, häll sedan grädden över detta. Strö över pinjenötterna och gratinera detta i ugnen på 200 grader till laxen är färdig, ca 30 minuter!

Till detta serverar jag pasta och en god sallad med massor av sockerärtor eller ärtskott i. som pricken på detta mästerverk är det alltid gott med lite parmensan ost!

Detta är mina barns favorit rätt...kan det bli din?

Lycka till! Trevlig kväll!

Kram Anna



1 kommentar:

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Bra tips, den ska jag testa, jag älskar pesto, och när jag senast var gravid hadde jag dille på det, kunde äta rätt ur burken (man är ju som man är när man är gravid "fniss" )

Visst är det roligt med dessa visningar, ska själv ha en visning imorn som grädde på moset efter en hektisk dag. Hur länge har du varit säljare på L&R ?

Kram kram