fredag 9 oktober 2009

Mörkt trä!

Hejsan!

Som ni har sett på de bilder som jag har tagit i vårt hem så gillar jag att blanda in lite mörka träslag.
När jag var på Feng Shui kurs hos Jannice, fick jag lära mig att det är ett sätt att få in två element till i sin inredning. Jord och trä elementen!
De andra tre elementen får jag in med allt vitt jag har, mina grönaväxter,reflekterande ytor, svart granit,husdjur och alla lampor och ljus.
Jag har lärt mig så mycket av Jannice!

Bilderna är från Sköna hem.
Tror ni på detta med Feng Shui?
Det känns väldigt rätt i vårt hus!
Ha en underbar helg, det blir nog mer inlägg och lite trädgårds arbete!
Kram

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag gillar också att ha en vit bas och mörkt trä.
Tack vare Jannice har jag lärt mig ännu mer om Feng Shui och jag tror verkligen på denna lära. Försöker att mer och mer tänka på det när jag inreder och gör om här hemma och jag upplever att det känns när jag lyckas!:)
Mysigt med gluggarna i ert hus!
Kram

EN INREDOHOLIC sa...

Sötnos! Superfina bilder, och gulligt inlägg. Tack du fina! Vi lär av varandra. Du har lärt mig massor. Tex att jag ska vara ledig på måndagar *skratt*

Puss
Jannice