måndag 10 augusti 2009

Från min nya fina trädgård!

Hejsan!


Hoppas att helgen har varit härlig, själv har jag fått uppleva en fantastisk födelsedag.


Falsterbo GK blev hundra år och det firade jag och min man med 850 andra trevliga och förväntansfulla gäster. Mer om detta i ett annat inlägg!!!!!


Nu över till min lilla trädgård som börjar ta form efter att vi har byggt ut vårt hus för andra gången. Trädgården var helt förstörd, det var jag bara glad för nu fick jag ta tag i alla dessa saker och ideer som jag alltid har velat.






Så här såg den ut för 5 månader sedan, plattorna var lagda men den härliga frodiga grönskan
saknades! X
Efter en mkt inspirerande kurs av Jannice med bloggen Simplicity.
Var jag redo att börja planera min lilla trädgård. Detta är ett av de tre ämnena/intressena som jag kommer att skriva mkt om på min blogg.


Ett vakert fågelbad som är omringat av lavendel och jätte daggkopa.
Visst är det vakert med den gula daggkopan mot vårt faluröda staket!X




X
Innan allt var färdigt och det började att klia i vårfingrarna fick jag jobba med krukor, lyktor, vattenbad och andar vakra ting. Jag lovar att ta många blilder så att jag kan visa er hur fint det är nu när allt är nymålat och klart.


Här ser ni färgerna på vårt hus som är ifrån slutet av 1700-talet.
Ett gamalt soldattorp med en synlig grund i svart, putsad fasad i vitt och faluröda föster och dörrar.



I morgon skall jag skriva om ett enkelt och supergott recept, hoppas att vi ses då!


Kram

2 kommentarer:

EN INREDOHOLIC sa...

Ser fin fint ut... ringer dig imon. Tror jag vet vad du undrar över :) Eller slå mig en pling när det passar dig. KRAM Jannice

Josefine sa...

Ska bli spännande att se fler bilder från din fina trädgård!

Josefine- At home